Utunkat a Kárpát Túraközponttól indítjuk.  A Túraközpontból kilépve jobbra indulunk, és a főúton sétálunk egészen a Bocskai utca eléréséig, mely a főútról balra ágazik, és halad a kisvasút nyomvonalával. (Kék, Piros sáv jelzés) A kettős jelzésen haladunk azok szétválásáig, a Varró-házig. A háznál a két jelzés szétválik, a Kék sáv jelzést követjük, a vasút nyomvonalán egészen a Stimecz-házig.
Felsőtárkány
Egeres völgy
Varróház v.m.
Erdei pihenő
A Stimecz-ház mellett elhaladva továbbra is Kék sáv jelzést követjük, mely az egykori vasút nyomvonalán halad tovább a Kós-völgyben. A Kék sáv jelzésen haladunk, míg balra megpillantjuk a Samassa-házat, mely a jelzett út és az erdészeti út kereszteződésénél található.
Az erdő fohásza
Stimecz ház
Vörös-kő forrás
Samassa-ház: Gyönyörű környezetben, Felsőtárkánytól 7 km-re található a Bükk legrégebbi (1889-ben épült), működő menháza.
Öt szobában, összesen 29 ágy (emeletes vaságyak) áll a nomád körülményeket kedvelő turisták rendelkezésére. A terület kiválóan alkalmas táborozásra, iskolai csoportok erdei szállására.
A kulcsos házakra jellemző alapfelszereltséget találsz. Nyáron nyomóskút és kerti zuhany emeli komfortérzetünket. Télen fatüzeléses kályhákban fűthetünk.
Folytatjuk utunkat a Kék sáv jelzésen – előbb a Zöld sáv jelzést keresztezzük, majd rövid idő elteltével balra a Kék forrás (kör) jelzés válik el.  Ez a forrás jelzés vezet el minket az Imó-kő forráshoz.
Imó-kő forrás: A Bükk hegység időszakos forrása, mely a negyven méter magas Imó-kőből – egykor pogány áldozóhelyként is szolgáló – tör elő. A sárgásbarna sziklafal tövében barlangnyílás, innen zúdul alá a kristályosan csillogó karsztvíz. Száraz időszakokban a barlang bejárható, de nagy esőzések után, amikor a földalatti vízgyűjtők megtelnek, gejzírszerűen tör elő a víz. A barlang szinte kilöki magából.
A forrás megtekintése után a már ismert Kék kör jelzésen térünk vissza a Kék sáv jelzésre, s ezen haladunk tovább bal oldali irányba – egészen a műút eléréséig, melyen keresztülhaladva, a másik oldalon találjuk a Tamáskúti turistaházat.
Tamás kúti turistaház: Az Egri Kárpát Ehyesület legnagyobb háza a Bükk szívében, a Fennsík alatt helyezkedik el. Könnyen megközelíthető: Az Eger – Felsőtárkány – Miskolc útvonalon, Felsőtárkánytól 10 km-re, közvetlenül a műút mellett található.
Turisztikai szempontból ideális helyen van, hisz több jelentős túraútvonal találkozik a közelben. Gyalogtúrával elérhetőek a „Kövek”, a „Források”, a Fennsík és számos látnivaló.
A gondnok szívesen áll rendelkezésükre akár tanáccsal, akár túravezetéssel. A ház 3 szobájában összesen 14 heverőn osztozkodhatnak. Teljesen felszerelt konyha, fedett szalonnasütő szolgálja kényelmünket.
A fűtést fatüzeléses kályhák, a vízellátást aggregátor, a világítást akkumulátor biztosítják. A házhoz tartozik 2000 m2 bekerített, parkosított kert is, ahol lehetőség van sátorozásra.
A ház mellett a Kék sáv jelzésen (balra) K felé egy rövid emelkedőn jutunk a Megyehatárra, ahol a Török útra (Zöld sáv jelzés) térünk át. A Török úton jobbra, D felé indulunk. Elhaladunk a Kolozs-tető mellett, majd balról csatlakozik a Sárga sáv jelzés. Egy rövid szakaszon a Zöld sáv, Sárga sáv fonódó jelzésen folytatjuk utunkat, majd a Sárga sáv utunkból jobbra kiágazik.  Továbbra is a Török úton haladunk a Völgyfő-ház eléréséig. A háznál több turistaút találkozik, mi a fonódó Piros sáv, Zöld sáv (Török út) jelzésre térünk át DNY felé (jobbra). Ezen haladva rövidesen elérjük a Kövesdi kilátót.
Völgyfő ház
A Kövesdi kilátóról gyönyörű panoráma nyílik a Bükk aljai kisfalvakra. A panoráma megtekintése után folytatjuk túránkat, s a hamarosan következő kereszteződésben jobbra a Zöld sáv jelzésen, a Keringő úton folytatjuk utunkat. A Keringő úton érkezünk vissza a településre. Utunk keresztülvezet a Hegyikristály Öko Parkon, majd továbbra is a Zöld sáv jelzést követve érkezünk meg a Kárpát Túraközponthoz.
Z sáv
Hegyi Kristály Öko Park
KT - Források - Völgyfő ház - KT
Kárpát Egyesület Eger
Author: Kárpát Egyesület Eger (ID: 26953)
Posted: 2016-05-08 11:29 GMT+00:00

Táv: 35 km Idő: 8 óra 45 perc

Túraközpont
Utunkat a Kárpát Túraközponttól indítjuk. A Túraközpontból kilépve jobbra indulunk, és a főúton sétálunk egészen a Bocskai utca eléréséig, mely a főútról balra ágazik, és halad a kisvasút nyomvonalával. (Kék, Piros sáv jelzés) A kettős jelzésen haladunk azok szétválásáig, a Varró-házig. A háznál a két jelzés szétválik, a Kék sáv jelzést követjük, a vasút nyomvonalán egészen a Stimecz-házig.
Felsőtárkány
Vörös-kő forrás
Samassa ház
Samassa ház
Folytatjuk utunkat a Kék sáv jelzésen – előbb a Zöld sáv jelzést keresztezzük, majd rövid idő elteltével balra a Kék forrás (kör) jelzés válik el. Ez a forrás jelzés vezet el minket az Imó-kő forráshoz.
Imó-kő forrás
Tamás kúti túristaház
Tamás kúti túristaház
A ház mellett a Kék sáv jelzésen (balra) K felé egy rövid emelkedőn jutunk a Megyehatárra, ahol a Török útra (Zöld sáv jelzés) térünk át. A Török úton jobbra, D felé indulunk. Elhaladunk a Kolozs-tető mellett, majd balról csatlakozik a Sárga sáv jelzés. Egy rövid szakaszon a Zöld sáv, Sárga sáv fonódó jelzésen folytatjuk utunkat, majd a Sárga sáv utunkból jobbra kiágazik. Továbbra is a Török úton haladunk a Völgyfő-ház eléréséig. A háznál több turistaút találkozik, mi a fonódó Piros sáv, Zöld sáv (Török út) jelzésre térünk át DNY felé (jobbra). Ezen haladva rövidesen elérjük a Kövesdi kilátót.
Völgyfő ház
Kövesdi kilátó
Z sáv
Hegyi Kristály Öko Park

©2024 Mobile Action Technology, Inc.