Utunkat a Kárpát Túraközponttól indítjuk.  A Túraközpontból kilépve jobbra indulunk, és a főúton sétálunk egészen a Bocskai utca eléréséig, mely a főútról balra ágazik, és halad a kisvasút nyomvonalával. (Kék, Piros sáv jelzés)
Felsőtárkány
Egeres völgy
A Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút a Bükk-hegységben található, nem messze Egertől északra. A vonat menetrend szerint közlekedik május 1. és szeptember 30. között a Bükkben 5 km hosszú vonalon. hétvégén és munkaszüneti napokon szállítják a kirándulni és pihenni vágyókat, de természetesen különvonat más napokra is rendelhető.
Üzemeltetője az Egererdő Zrt. Ma kizárólag turisztikai célú személyszállítási feladatokat lát el.
A kettős jelzésen haladunk azok szétválásáig, a Varró-házig. A háznál a két jelzés szétválik, a Kék sáv jelzést követjük, a vasút nyomvonalán egészen, amíg jobb oldalt a Piros kereszt jelzést el nem érjük. A kereszteződésben a Piros kereszt jelzésre térünk át, s haladunk rajta Lök-bércen keresztül a Barát-rét eléréséig.
A főúton átkelve továbbra is a Piros kereszt jelzést követjük. Elhaladunk az Oldal-völgyi halastó mellett, s továbbra is az Oldal-völgyben folytatjuk túránkat a Piros kereszt jelzést követve, amíg a Völgyfő-házat el nem érjük.
Barát rét
Völgyfő házi pince
A háznál több turistaút találkozik, mi a fonódó Piros sáv, Zöld sáv (Török út) jelzésre térünk át DNY felé (jobbra). A Török úton haladva rövidesen elérjük a Kövesdi kilátót.
A Kövesdi kilátóról gyönyörű panoráma nyílik a Bükk aljai kisfalvakra. A panoráma megtekintése után folytatjuk túránkat, s a hamarosan következő kereszteződésben jobbra a Zöld sáv jelzésen, a Keringő úton folytatjuk utunkat. A Keringő úton érkezünk vissza a településre. Utunk keresztülvezet a Hegyikristály Öko Parkon, majd továbbra is a Zöld sáv jelzést követve érkezünk meg a Kárpát Túraközponthoz.
Hegyi Kristály Öko Park
KT - Lök bérc - Völgyfő ház - KT
Kárpát Egyesület Eger
Author: Kárpát Egyesület Eger (ID: 26953)
Posted: 2016-05-08 07:29 GMT+00:00

Táv: 17,9 km Idő: 4óra 30 perc

Túraközpont
Utunkat a Kárpát Túraközponttól indítjuk. A Túraközpontból kilépve jobbra indulunk, és a főúton sétálunk egészen a Bocskai utca eléréséig, mely a főútról balra ágazik, és halad a kisvasút nyomvonalával. (Kék, Piros sáv jelzés)
Felsőtárkány
Völgyfő ház
Kövesdi kilátó
Hegyi Kristály Öko Park

©2024 Mobile Action Technology, Inc.